Kvällsseminarium om varumärkesbyggande
Varumärket – ett löfte som ska hållas!
FIF (Föreningen Immaterialrättsligt Forum) inbjuder i samarbete med Juridiska fakulteten, Juridiska Fakultetens Immaterialrättsförening och Øresund Entrepreneurship till ett seminarium om den varumärkesbyggande processen. Föredragshållare är Ekon. Dr. Tony Apéria, grundare av Nordic Brand Academy.
Vilka känslor väcker ett varumärke? Eller vilka känslor väcker det inte? På detta är Tony Apéria expert. Tony är ekonomie doktor i varumärken vid Stockholms Universitet och förstår vilken inverkan ett varumärke har på oss, vad som får oss att känna oss dragna till just det där mineralvattnet, eller vad som får oss att känna misstänksamhet mot andra varumärken. Tony har skrivit ett flertal böcker om Brand Management, bl.a. är han medförfattare till den europeiska versionen av Kevin Kellers ”Strategic Brand Management”, världens mest sålda bok om Brand Management.
Ta tillfället i akt och ta del av Tonys djupa kunskaper om hur ett företag kan bygga, vårda och utveckla sitt varumärke.
Plats: Juridicum i Lund, Pufendorfsalen (Lilla Gråbrödersgatan 3 c)
Datum: Tisdagen den 16 november 2010
Tid: 17.30 till ca 19.30
Det kommer att bjudas på lättare förtäring i samband med seminariet.
Anmälan om deltagande sker med fördel via e-post till: Karin Sundbäck, karin.sundback@setterwalls.se, fax 040-690 04 70 eller per telefon 040-690 04 00 senast den 11 november 2010. Är du inte redan, så bli medlem i FIF i samband med anmälan.
