Klassen State
import se.lth.cs.pt.graphics.polling.State;

Denna klass används för att se vad som har hänt i ett fönster sedan vi senast undersökte det. Ett typiskt sätt att använda det är:

 GraphicsWindow w = new GraphicsWindow(...);
 Clock clock = new Clock();
 while (...) {
     clock.pause(...);
     State state = w.getState();
     if (state.isMouseClicked()) {
         x = state.getMouseX();
         y = state.getMouseY();
     }
     if (state.isKeyPressed('q')) {
         break;
     }
 }

Varje nytt anrop av getState() på ett fönster ger ett State-objekt med händelserna sedan föregående getState()-anrop.

Detta sätt att hantera händelser påminner om hur man gör i så kallade 'midlets' (mobiltelefonprogram).

Metoder
boolean isKeyPressed(char ch)
Avgör om en given tangent har tryckts ned.
Parametrar:
ch:a char value
Returnerar a boolean value
boolean isKeyCodePressed(int code)
Avgör om en given tangentkod har tryckts ned.
Parametrar:
code:an int value
Returnerar a boolean value
boolean isMouseClicked()
Avgör om användaren har klickat med musen.
int getMouseX()
Ger x-koordinaten för ett eventuellt musklick.
int getMouseY()
Ger x-koordinaten för ett eventuellt musklick.