Kommentarer till tentamen dat401 DM 001123

Detta är ingen mönsterlösning. 1b falskt 1c Systematisk fel: Det är inte sant att

\frac{1}{n + 2} ≤ \frac{1}{n + n}.

1d Observera att frågen inte är om R är symmetrisk. 1e Uppgift [R: 1.8.17] 1f Ledning: fråga 1a och 1b. 1b 6 1c (n − 1)! 1d nej 1f n! 3b a_{n} = a_{n−1} + n + 1. 3c Kolla att du har rätt svar med induktion. 3d Observera att längden av b(n) står i rad 3.